gulle gans, zon en sneeuw - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van marian en marjo - WaarBenJij.nu gulle gans, zon en sneeuw - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van marian en marjo - WaarBenJij.nu

gulle gans, zon en sneeuw

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marian en marjo

01 Februari 2010 | Nederland, Coevorden

Vroeg uit een druilerig Maastricht vertrokken en al om 7 uur in Assen. Niks Emmen dus... Heeeeel voorzichtig door de spiegelgladde straten richting schoonmoeder en vervolgens richting schoonzussen in de Gulle Gans geglibberd. Heerlijk verwend met een glaasje wijn, olijfjes en natuurlijk weer veel te veel gegeten. Fijn om iedereen weer een beetje opgeknapt te zien! Met de "belbus" ( we leren ook nog allerlei nieuwe dingen!) die een taxi bleek te zijn, naar de B&B in Schoonoord. Lieve mevrouw, lekker geslapen en ontbeten in het voormalige postkantoor en toen op pad door een prachtig wit winterlandschap met een heerlijk zonnetje. Krakend verse sneeuw op de bospaden. Schitterende natuur, het Pieterpad-monument gevonden en geen enkele keer verdwaald, waren we op tijd voor de lunch in Sleen. Omdat het stuk Sleen- Coevorden wat voor de zondag op het program stond, best lang was, hadden we graag nog wat door willen lopen om dan ergens te overnachten. Helaas,openbaar vervoer bestaat niet in dit dunbevolkte stukje Nederland! Zelfs een taxi- hoe decadent kun je het Pieterpad wandelen- bleek niet te organiseren. Toen toch maar tot Erm doorgelopen en een flink eind van de route af een prettige B&B "op 't eindje" gevonden met het gebruikelijke dorpscafe ( Moorman) binnen loopafstand voor de welverdiende glaasjes rode wijn. 's Nachts een nieuwe sneeuwbui. De volgende ochtend om half tien met alles aan kleren dat we bij ons hadden, een iets leger landschap in, waar we dus ook iets meer wind vingen. Veel sporen in de sneeuw, behalve een hond en hardloper konden we niet veel herkennen. Hadden we maar beter opgelet bij de biologielessen... Vastgevroren zwanen in de vaart, de "Huttenheugte", draaibruggen in den Hool, koffie in het dorpshuis annex cafe in Dalerveen, een piepklein joods begraafplaatsje, af en toe een "recreatieboerderij" of een echte en vooral veel leeg land. Coevorden moet ooit een prachtig oud vestingsstadje geweest zijn. Toen wij er rond 2 uur binnenstrompelden zag het er voor het grootste deel nogal verlopen uit. Jammer. Het boemeltreintje naar Zwolle van 3 uur genomen en om 7 uur waren we in Maastricht, weer 33 km afgelegd en heel erg geboft met het prachtige winterweer! Beide dagen flink ge-smst met onze mannen in den vreemde en met de familie in Assen. Zoek raken in de Drentse sneeuw was dus niet mogelijk! Door Meinhard heerlijk van eten en drinken voorzien en met een tevreden gevoel onder de eigen warme deken. Over een maand, afhankelijk van het weer, mogen we Drente uit lopen Overijssel in!