zon en zand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marian en marjo - WaarBenJij.nu zon en zand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marian en marjo - WaarBenJij.nu

zon en zand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marian en marjo

19 April 2010 | Nederland, Amsterdam

"Dames, dames, Hellendoorn is 180 graden de andere kant op!" De heren die tegen de richting in het Pieterpad naar het Noorden lopen, vinden ons maar eigenwijs en zijn overtuigd van hun gelijk. En tja, we kunnen nog zo hard volhouden dat in het boekje de nummers van de schaapskooi en het werkkamp verwisseld zijn en de wit-rode tekentjes niet kloppen, ons richtingsgevoel heeft ons weer eens op het verkeerde been gezet in de buurt van Nijverdal! Of kwam het doordat we zo in gesprek waren en niet goed opgelet hadden? Gelukkig zetten de heren ons weer in de goeie richting en lopen we als hondjes een deel van de route nog maar eens...

Het begon zo goed! Op vrijdag elkaar vroeg getroffen in Utrecht en vanuit Ommen al een prachtige 10 kilometer gelopen naar Lemele. In een lokaal eetcafe gegeten en toen naar de schitterende B&B van mevrouw Filipiak doorgewandeld. Grote, erg smaakvol en luxe verbouwde boerderij met een schitterende tuin, op het Pieterpad. Glaasje wijn, kaartje gelegd en vroeg gaan slapen. De volgende ochtend na een super ontbijt vol goede moed vertrokken richting Holten. Wat een bof dat onze gastvrouw en gastheer niet een dag eerder naar hun landgoed in Polen vertrokken waren en we nog een nachtje konden genieten! 25 kilometer in de planning door een schitterend stuk Nederland. Langs water, over de eerste heuvel naar het terras van "de uitkijk" voor koffie met zelfgemaakte appeltaart in een heerlijk zonnetje.Door bossen, over heidevelden, langs Hellendoorn, de Holterberg op.Op een uitkijkpunt op een bankje genoten van de prachtige omgeving, ook al is er voor Limburgers niet echt sprake van een "berg". De laatste kilometers is het toch weer ploeteren door het mulle zand en uitgeput zakken we op een terras in Holten neer voor een welverdiend rose-biertje!
Ook in Holten weer een geweldige gastvrouw in de B&B die ons koppelt aan een trio Pieterpadwandelaars uit Brabant. We eten met z'n vijven in een plaatselijke bistro en ontdekken allerlei gemeenschappelijke contacten. Is de wereld zo klein?
Op zondag schijnt de zon nog harder en lopen we met zonnebril en zonder jas de 15 kilometer naar Laren, Gelderland. Mooie natuur en eindelijk voldoende zelfkennis om het doel tot Laren te beperken! In Laren met de bus, vanaf Deventer de trein en dik drie uur later zijn we heel tevreden weer thuis. In het totaal meer dan 200 kilometer afgelegd sinds Pieterburen en nog maar 1 etappe in het eerste boekje af te leggen!