over de helft!! - Reisverslag uit Zelhem, Nederland van marian en marjo - WaarBenJij.nu over de helft!! - Reisverslag uit Zelhem, Nederland van marian en marjo - WaarBenJij.nu

over de helft!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marian en marjo

04 Juni 2010 | Nederland, Zelhem

Zijn we in het mooiste stuk van de route terechtgekomen? Wat een prachtige natuur! Aan de kastelen en landerijen te zien zijn we niet de eersten die dit stukje Nederland weten te waarderen..
Het is wel even wennen nu we op de helft zijn, we gaan niet meer op vrijdagavond aankomen en de volgende ochtend meteen beginnen met wandelen. Nu gaan we op zaterdag (5 juni) eerst vanuit Maastricht uren met trein en bus. Vanwege de temperatuur niet met de grote wandelschoenen, maar met sportschoenen. Eenmaal, rond het middaguur, in Laren, beginnen we het laatste stukje uit het eerste Pieterpadgidsje te lopen en doen alvast een heel klein stukje uit deel twee. Het is de mooie warme zomerdag die we ons in de winter al gewenst hadden, in een prachtige omgeving en zelfs op deze halve zaterdag nemen we tijd en rust om af en toe een terrasje te pikken. Zo hoort het! Deze keer het Pieterpadmonument met de voetstappen van Toos en Bertje wel gevonden en zelfs foto's gemaakt. Na terras en kasteel in Vorden het eerste gidsje in de rugzak opgeborgen en het tweede gidsje opengeslagen. Goed gevoel, dit hebben we toch maar gepresteerd! Wel even wennen aan de andere indeling van het tweede gidsje, het eerste deel past ons beter! Na in het totaal 20 kilometer gelopen te hebben, keurig op de afgesproken tijd bij de B&B in Linde aangekomen. De gastvrouw geeft ons een sleutel en vertrekt zelf naar een bruiloft. Ze is goed van vertrouwen en heeft aan ons gelukkig twee heel brave wandelaars getroffen! De zachte, zwarte aarde die al onze porieen heeft weten te vinden is met een douche snel verdwenen en helemaal opgefrist brengen we de avond door op het terras van "het Praothuus" met eten en wijn. Kaartje gelegd, inmiddels vaste prik, en op tijd gaan slapen! De volgende ochtend gaan we na het uitgebreide ontbijt- ook vaste prik- om 9 uur op pad met het plan Doetinchem in 20 km te halen. Deze keer hebben we wijzigingen in de route wel van internet geplukt en tja.... de route blijkt niet meer door Doetinchem, met station, te gaan , maar er helemaal omheen gelegd te zijn! We moeten kiezen tussen stoppen in Zelhem na 14 km of heeeel veel meer km maken tot de volgende busverbinding!
De blaren die we zaterdag al hadden opgelopen en inmiddels verdubbeld zijn geven de doorslag. In Zelhem op een heerlijk terras in de zon, de laatste pleisters geplakt, net de bus gehaald en zo zijn we rond 6 uur zijn weer thuis in Maastricht. Volgende keer vanuit Zelhem, ouderwets met de grote wandelschoenen, van start dus!