lang, recht en saai.... - Reisverslag uit Schoonoord, Nederland van marian en marjo - WaarBenJij.nu lang, recht en saai.... - Reisverslag uit Schoonoord, Nederland van marian en marjo - WaarBenJij.nu

lang, recht en saai....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marian en marjo

13 December 2009 | Nederland, Schoonoord

Wekenlang uitgekeken naar het volgend wandelweekend Pieterpad en eindelijk waren we op vrijdag 11 december weer in Rolde om van daaruit het volgende stukje Pieterpad te lopen. Glaasje wijn en slapen bij Erkelens, goed verzorgd en uitgebreid ontbijt op zaterdag, nog wat boodschappen bij de naastgelegen Appie en op weg naar Schoonloo! Het eerste stukje langs het kerkje en twee hunebedden was aangenaam, vervolgens door het door de werkverschaffing aangelegde bos; saaie percelen spar of lariks met een nummer, lange, eenzame, rechte paden met flint of asfalt... grauwe lucht en opkomende verkoudheid, tussen alle boerderettes geen restaurantje te ontdekken. Alle ingredienten voor een moeizame 19 km wandeling van Rolde naar Schoonloo waren op de zaterdag aanwezig! De "overstapjes" bij het Anders diepje en een overstekend ree waren de enige highlights en de aankomst in Schoonloo bij cafe Hegeman maakte weer wat goed. Lekker gegeten, diepe gesprekken en voor 23 euro 11 uur achter elkaar geslapen in de B&B van meneer Veldhuis. Zondagochtend konden we er weer tegen! Het traject van Schoonloo naar Schoonoord was een prettige verrassing. De zon scheen regelmatig en het pad langs vennetjes, schotse hooglanders en de variatie in de omgeving was weer ouderwets Pieterpad! Omdat dit traject weinig mogelijkheden heeft onderweg op de bus te stappen of een restaurant te vinden, hebben we heel wijs besloten na 12 km bij Schoonoord te stoppen en op tijd naar Maastricht af te reizen. Na de gratis busreis waren we voor de 4e keer op station Assen. Volgend weekend vanuit Emmen???